8 pași în implementarea cu succes a planurilor de business și controlul costurilor
Pași în implementarea controlului costurilor
Urmând acești pași și rămânând proactivi și adaptabili, puteți face față și depăși în mod eficient provocările legate de planificarea bugetelor și controlul costurilor. Amintiți-vă că de cele mai multe ori provocările sunt oportunități de creștere și îmbunătățire și, abordându-le cu o mentalitate pozitivă puteți chiar să vă dezvoltați business-ul, nu doar să supraviețuiți. Mai jos regăsiți 8 pași în implementarea controlului costurilor.
Un exemplu foarte bun în acest sens îl constituie unul dintre clienții nostrii care a investit în perioada de pandemie în deschiderea de piețe externe, rezultatul neîntârziind să apară în câțiva ani: dublarea cifrei de afaceri.
- Identificarea provocărilor cu care vă confruntați în planificarea bugetelor și controlul costurilor. Este o lipsă de resurse, obstacole neașteptate, obiective neclare sau altceva? În cele mai multe cazuri, din păcate, companiile se duc spre o analiză amănunțită a simptomelor și nu a cauzelor ce duc la apariția acestor provocări.
- Analizați situația pentru a determina ce factori contribuie la apariția problemelor și modul în care aceștia vă afectează procesele de planificare și control.
- Stabilirea de obiective clare și măsurabile pe care doriți să le atingeți în ciuda provocărilor cu care vă confruntați. Având în minte obiective specifice, acestea vă vor ajuta să rămâneți concentrat și canalizat pe direcția dorită.
- Anticipați potențiale obstacolele și dezvoltați planuri de urgență sau contingență pentru a le rezolva. Luați în considerare diferite scenarii și creați strategii pentru a atenua riscurile și a depăși provocările pe măsură ce acestea apar. Ne aflăm la jumătatea recomandărilor de pași în implementarea controlului costurilor.
- Prioritizarea sarcinilor. Stabilește care sarcini sunt cele mai critice pentru atingerea obiectivelor tale și prioritizează-le în consecință. Concentrați-vă eforturile asupra sarcinilor cu prioritate ridicată pentru a maximiza eficiența și eficacitatea.
- Rămâneți flexibil și adaptabil în abordarea dvs. Recunoașteți că planurile ar trebui ajustate sau revizuite pe măsură ce noi informații devin disponibile sau mediul externa se schimbă.
- Mențineți o comunicare deschisă și transparentă cu toate părțile interesate pe parcursul procesului de planificare și control. Menținerea tuturor celor implicați informați și aliniați, va asigura că toată lumea se îndreaptă către aceleași obiective.
- Monitorizează progresul către atingerea obiectivelor. Creearea unui sistem de indicatori de performanță la nivel de organizație și cascadarea acestora la nivel de departament și de individ este poate tema cea mai des întalnită în ultima perioadă în rândul clienților noștri. Implementarea procesului de Management al Performanței, crearea și monitorizarea permanentă a sistemului de KPI sunt programele pe care experții noștri le derulează cu succes în ultimii ani atât în cadrul unor companii locale, antreprenoriale, cât și al companiilor multinaționale.
Și nu în ultimul rând, învățați din experiență. Printre acești pași în implementarea controlului costurilor, reflectați atât la experiențele voastre, dar și ale celorlalți (concurență, alte industrii) și învățați atât din succese, cât și din eșecuri. Folosiți aceste informații pentru a vă îmbunătăți procesele de planificare și control, nu ezitați să solicitați păreri de la colegi, mentori sau experți în domeniul dvs. și nu numai; ele vă pot oferi perspective valoroase sau soluții pe care poate nu le-ați luat în considerare.
Autor Adrian Veselu, Senior Trainer și Consultant Dynamic Learning
Fotocredit: https://pexels.com