LEAN SIX SIGMA YELLOW BELT
Simulare de proces – Optimizarea proceselor – metoda de învățare rapidă – Lean Six Sigma Yellow Belt la cerere
OBIECTIV
Descoperirea și înțelegerea principiilor, obiectivelor si a principalelor instrumente ale metodologiei Lean Six Sigma cu aplicabilitate în orice fel de procese: producție și servicii, demonstrarea eficieței lucrului în grup pentru identificarea cauzelor de origine ale unei probleme, pentru găsirea și implementarea unor soluții comune, viabile și care să reziste în timp, pregătirea în vederea obținerii unei certificări internaționale.
Metodologia este explicată prin simularea unui proces, în care respectăm cerintele impuse de client, pe cele trei componente: calitate, cost și termen de livrare al produsului sau al serviciului.
GRUP ŢINTĂ
Manageri sau Proprietari de procese din conducerea executivă, manageri producție/ operaționali, șefi de departamente, experți sau specialiști din zona proiecte/ organizare, risc, calitate, financiar/contabilitate, resurse umane, asigurări, vânzări (voice of customer), logistică/ distribuție având sarcina de a menține performanțele proceselor în care sunt implicați și de a veghea la ameliorarea lor continuă.
AGENDA DETALIATĂ
1. INTRODUCEREA NOȚIUNILOR FUNDAMENTALE ALE METODOLOGIEI
- Definirea conceptelor de client și proces
- Scurt istoric al metodologiilor Lean și Six Sigma
- Diferențe și complementaritate între Lean și Six Sigma
- Voice of Customer (VoC), Critical to Quality (CTQ)
2. DEFINIREA NOȚIUNILOR DE BAZĂ
- Defect, Oportunitate, Valoare adăugată, Risipă
- Exemplificare și calcul al performanțelor procesului : Eficiența, Randament, Defect la Million de Oportunități, nivel Sigma.
3. DEFINIREA ȘI ÎNȚELEGEREA PRINCIPIILOR ȘI INSTRUMENTELOR AFERENTE FAZELOR DEFINIRE ȘI MĂSURARE
- Enunțarea problemei, Diagrama de proiect (context, probleme, obiective, perimetru), Planul de comunicare
- Mapare de proce, Tipuri de date, Plan de colectare date, Reprezentări grafice,
- Analiza sistemului de măsură
4. INTRODUCEREA CONCEPTELOR DE OPTIMIZARE SI APLICAREA NOȚIUNILOR DE ÎMBUNĂTĂȚIRE RAPIDĂ
- Quick-wins, brainstorming, team work
5. DEFINIREA ȘI ÎNȚELEGEREA PRINCIPIILOR ȘI INSTRUMENTELOR AFERENTE FAZEI DE ANALIZĂ
- Diagrame Cauza – Efect / Ishigawa, Pareto
- Fluxul valorii
- Analiza ”as is”, Activități cu valoare adăugată, 7 risipe, cei 5 „De ce?”
- Takt time, 5 S, Standard Work, Visual Management
- Analiza cauzelor speciale si a cauzelor comune ale variatiei
6.DEFINIREA ȘI ÎNȚELEGEREA PRINCIPIILOR ȘI INSTRUMENTELOR AFERENTE FAZEI DE IMBUNĂTĂȚIRE
- Tehnici de selectare a solutiilor
- Metode și mecanisme Poka-Yoke
- Analiza FMEA
7. INTRODUCEREA CONCEPTELOR DE REPROIECTARE DE PROCES ȘI OPTIMIZARI STRUCTURALE
- Îmbunătățiri structurale,
- Proiectare și rulare Fază Pilot
8. ÎNSUȘIREA DEPRINDERILOR DE REPROIECTARE ȘI OPTIMIZARE PROCESE
- Măsurători pentru performanța procesului, nivelul sigma (DPMO), calculul rezultatelor economice (impact in cresterea profitabilitatii)
9. DEFINIREA ȘI ÎNȚELEGEREA PRINCIPIILOR ȘI INSTRUMENTELOR AFERENTE FAZEI DE CONTROL
- Definirea și înțelegerea principiilor și instrumentelor aferente fazei de Control
- Planuri de control
Concluzii practice
Stabilirea criteriilor de selecție pentru proiectele de optimizare
Abordarea Lean Six Sigma – DMAIC pe procesele interne din companie
TRAINER | Aurelian Iuscu, Lean Six Sigma International Certified Black Belt, Managing Partner Business Future Solutions
VIDEO Vizionează Podcast-ul cu Trainer-ul acestui program
Aurelian este absolvent al Institutului Bancar Român, Facultatea de Management Financiar și al Facultății de Inginerie Mecanică, precum și al unui master în cadrul Academiei de Studii Economice în Comunicare și Relații Publice în Afaceri.
Are o experiență profesională de 12 ani în optimizarea proceselor atât în produție cât și în servicii, cu precădere în zona financiar bancară, ocupând funcții de management în BRD– GSG.
Proiectele gestionate au acoperit zonele de piețe de capital, operațiuni valutare, carduri bancare, reorganizare agenții, (re)design procese bancare, îmbunătățire și optimizare a proceselor de business, managementul schimbării. A fost implicat în implementarea de soluții de project management (EPM).
Din 2012 este implicat în mentoring pe multiple proiecte de optimizare atât în zona de producție, cât și în zona de servicii.
Pentru o perspectivă de ansamblu cursurile de Lean Six Sigma – Green Belt, Managementul Performanței și Abilități de eficiență în management vin în completarea acestuia.
Course Features
- Lecture 0
- Quiz 0
- Duration 2 zile - 16 ore
- Skill level Toate nivelurile
- Language Română
- Students 200
- Assessments Yes