Dialogurile cu erori sunt noile dialoguri productive
Motto: Oamenii cu care nu poți dialoga sunt oamenii care consideră orice o provocare.
Abilitatea de a comunica fluid am decis să o construiesc implicându-mă în serialul pe care viața mea îl reprezintă. Sunt parte dintr-o sumedenie de povești și când am conștientizat acest lucru am reușit să mențin în jurul personajului principal spiritul dinamic. Aceasta e promisiunea mea prin acest articol: încântarea de a participa la dialog.
În articolul curent trecem în revistă o serie de stiluri de comunicare pe care le oferim participanților pentru a pune imediat în practică, îndrumări pentru dezvoltarea disciplinei personale și răsplata pe care tenacitatea o are.
8 tipuri de comunicare
Pentru a îți alege un stil cu care rezonezi e important să ai în vedere cursurile pe care colegii mei, traineri seniori, le oferă pe metodele din lista de mai jos.
Ca echipe ne propunem salturi în beneficiul organizației. La început, pentru aceasta, necesităm 1) formare, 2) coaching și 3) transfer de cunoștințe din partea unei echipe din exterior. Completează acest formular și hai să stabilim împreună un plan de comunicare potrivit pentru tine și echipa ta.
În abordarea pe care o oferim prin programele complexe punem accent deosebit pe partea practică a lor.
De reținut că putem personaliza cursurile din listă la cerere.
- ESPERE®
- Process Communication Model®
- Emotional Intelligence
- Comunicarea în funcție de Tipologii
- Comunicarea în Munca Remote
- Comunicare scrisă și prin e-mail
- Comunicarea ca Leader
- Comunicarea Asertivă
Iată mai jos o serie de îndrumări pentru o comunicare fluidă.
Setează-te pentru scenariile afară din zona de confort: truc
Autorul cărții Comunicarea Non-Violentă (CNV) este persoana la care mă duc cu gândul când sunt într-o situație nefavorabilă și mă întreb ce ar face acesta. CNV este pentru mine un model de comunicare care mă inspiră în fiecare zi.
Pe model asemănător, gândește-te la o persoană pe care o admiri din punct de vedere al abilității de a dialoga. Alege-ți-o ca model și aseamănă comunicarea sa cu cea pe care tu o practici.
Cu fiecare interacțiune vine oportunitatea de a îmbina empatia cu lecțiile, aceasta devenind un stil de viață.
Mergi până la capăt
Conform curbei învățării metodele sunt deprinse prin repetiție. În acest sens sugerăm follow-up după training. Reprezintă o sesiune de responsabilizare și dezvoltare a participanților mai mult decât o sesiune de fixare a cunoștințelor.
De reținut că acele cunoștințe transferate la training au șanse mai mari de a fi aplicate dacă se investește în follow-up decât dacă acesta lipsește.
Controlul impulsului
Obișnuiam să cred despre dialog că el e musai să fie lucrativ, chiar perfect. Întorceam conversațiile cum ai întoarce filele unei cărți, ceea ce este opusul setării mentale de a fi prezent.
Erorile făcute fără intenție sunt inevitabile, iar atitudinea potrivită este de a fi alături de cei din fața noastră prin a fi îngăduitori și acompaniatori indiferent dacă considerăm că greșesc.
Există moduri de a repoziționa în echilibru conversațiile, aplicate în training-urile susținute de colegii mei, traineri seniori.
Calitatea comunicării este calitatea vieții
„Fiecare situație necesită o reacție nouă, specifică din partea noastră.” (Marshall Rosenberg) Ca dialogul să existe, valabil pentru fiecare dintre cursurile enumerate mai sus, practică în primul rând comunicarea cu o atitudine prezentă.
Să ne imaginăm că facem acest salt uriaș în obiective și devenim confortabili cu progresul ca echipe. Wow! A fi aware de erori vine cu creșterea calității împlinirii și interacțiunilor.
Prețiozitatea erorilor
Ofer din inimă și reacționez empatic? Am șansa să înseninez zile, în primul rând pe a mea, iar dacă vreau, pot să aflu de la ceilalți solicitând feedback. La polul opus, într-o situație incomodă rămân cu câștigul de a comite erori. Există o linie fină între a supra-analiza și forma un obicei din atenție la neatenție. O simplă afirmație la timpul prezent care identifică situația și reacția dorită este suficientă.
Rutină: yeey! sau naah!
Am detaliat până acum beneficiile stării de a fi prezent. În continuare vorbim despre conștiinciozitate.
Sunt o împătimită a disciplinei. Acest subiect îmi aduce bucurie în inimă. Practic subiectul de șapte ani. Sunt pregătită înaintea faptului că există obiecții despre implementare. Aici este rezumatul meu:
- Consecvența aduce împlinirea.
- Stabilirea rutinelor precis este cheia.
- Pregătește reguli, dar fii pregătit să experimentezi.
- La cum te cunoști variază ordinea.
- Inventează un mecanism pentru a rămâne tenace.
- Lasă intenționat timp pentru dezordine.
- Trage linie, urmărește evoluția și sărbătorește!
Concluzie
Metoda mea favorită de comunicare este Comunicarea Non-Violentă. Am simțit o afinitate așa puternică că am studiat cartea în patru rânduri cu însemnări și evidențieri de fiecare dată noi. Totuși, când mă gândesc logic la procentul de dialoguri cu abateri de la comunicarea non-violentă mă cuprind resentimentele. Aceasta are loc deoarece mă simt responsabilă pentru emoții curate în relație cu oamenii din viața mea. În schimb am luat acțiune prin: cercetare individuală, participarea la cursuri și angajamentul de a fi coachee.
Există metode. Există oameni care inspiră. Există facilitatori. Cu un scop în minte mai mare decât noi putem realiza lucruri extraordinare. Ce acțiune iei acum?
Autor Corina Ionete, Marketing Specialist
Fotocredit: www.pexels.com