Workshop Creative Problem Solving - Open și In-house
DE CE SĂ PARTICIPI
Participarea la acest workshop este o modalitate excelentă de a învăța cum să aplicăm Creative Problem Solving la locul de muncă și cum să rezolvam probleme complexe folosind instrumente și tehnici cat mai inovative. Creative Problem Solving este un proces creativ și colaborativ de rezolvare a problemelor, care încurajează gândirea “out of the box” și poate duce adesea la soluții inovatoare.
Astfel veți învăța cum să identificați și să definiți problemele, să faceți brainstorming de idei, să generați soluții inovatoare și să le testați. În plus, veți dobândi abilități valoroase în ceea ce privește colaborarea și comunicarea, care pot fi benefice în orice situație.
CUI I SE ADRESEAZĂ
Workshop-ul de Creative Problem Solving este potrivit pentru designeri, ingineri, arhitecți, programatori, manageri de produs sau de marketing, project manageri, top management sau middle management, antreprenori și poate fi de asemenea excelent pentru echipele care doresc să se implice în rezolvarea colaborativă și creativă a problemelor.
OBIECTIVE
- Cultivarea și dezvoltarea abilităților de rezolvare creativa, inovativa, a provocărilor în 3 pași: identificarea corecta a problemei, “think big” și experimentarea puterii inovației.
- Identificarea pașilor ce trebuiesc parcurși de la Problema la Soluție – dezvoltarea la nivel individual și de echipa a propriul proces de rezolvare a problemelor / provocărilor.
- Experimentarea în cadrul workshop-ului a tehnicilor de identificarea a nevoilor clientului, generare de soluții si testare a acestora pentru situații concrete ale participanților.
- Dezvoltarea la nivel mental a abilităților creative – mindset-ul necesar, procesele și instrumentele folosite pentru accelerarea procesului de rezolvare inovativa a problemelor / provocărilor.
- Identificarea și accesarea resurselor interioare pentru aplicarea abilităților creative în cadrul proiectelor / provocărilor din cadrul companiei.
AGENDA DETALIATĂ
- Focus on the challenge
- Identificarea corectă a problemei – punctul de pornire în procesul de Creative Problem Solving folosind instrumente și tehnici clasice, dar si inovative
- Visual explorer – cum folosim tehnica imaginilor în procesul de identificare corecte a problemelor sau provocărilor cu care ne confruntăm
- Folosirea întrebărilor de tip 5W + H pentru o identificare cat mai corecta a problemei
- Stakeholder map – instrument esențial pentru a obține o imagine de ansamblu asupra tuturor părților interesate, a organizațiilor și persoanele care pot influența sau au un interes în rezolvarea problemei sau a provocării respective.
2. Think Big
- Diferența dintre a gândi +10% sau 10x
- Brainstormingul ca tehnică la nivel individual și de grup în generarea opțiunilor și a soluțiilor inovatoare. Alte metode și tehnici inovative de generare a ideilor: metoda 6-3-5, Special Brainstorming, NABC.
- Prioritizarea opțiunilor și luarea deciziei. Tehnici specifice – matrici decizionale, multivoting vs consens. Decizia la nivel de grup versus individual.
3. The power of innovation
- Importanța eșecului în crearea și testarea ideilor sau a opțiunilor. Cantitate versus calitate sau cum un număr mare al eșecurilor poate duce la o soluție cost driven de succes
- Cele două opțiuni în dezvoltarea soluțiilor ce urmează a fi testate: fake it or make it
- Testarea ideii sau a soluției. Importantă urmăririi și obținerii de feedback în timp real
- Learn & share – cum sărbătorim succesul dar și eșecul, împărtașim experiențele acumulate și restartăm procesul de inovație în rezolvarea problemelor
Tarif
Tariful include:
- livrare curs 2 zile, 09-17;
- suport de curs, materiale, diploma de participare
DETALII SUPLIMENTARE ȘI ÎNSCRIERI daniela.penescu@dynamic-learning.ro +40 744 65 27 00
Traineri | Anca BURLACU – Senior trainer și Graphic Facilitator și Adrian Veselu - Senior Trainer și Consultant
Anca a lucrat 17 ani în companii din domeniul IT (Oracle, Ericsson) și Telecom ( Vodafone) în roluri tehnice și ulterior de conducere.
În paralel cu jobul, a obținut certificari în training, coaching, facilitare grafică. A practicat, dezvoltându-și abilitățile ca voluntar, în cadrul Organizației Mondiale de Cercetași, și în echipele pe care le-a condus. Cele mai îndrăgite teme sunt: Leadership, Valori (personale și ale organizației), Inteligență Emoțională, Empatie, Conflict Management și Dialog pentru Cooperare.
Adrian fructifică experiența de peste 30 de ani acumulată în domeniul financiar și în management, dintre care 15 ani în poziții de conducere și ca membru în board în trei companii multinaționale. Ultimii 12 ani i-a dedicat training-ului și consultanței, perioada in care a susținut peste 300 de sesiuni de training. Dezvoltă și implementează programe privind construirea strategiei de business la nivel corporativ, oferă consultanță în management financiar și susține programe de formare pe temele: Finance for non-Finance și Analiză Financiară, Construirea strategiei de business, Product și Project Management, Tehnici de dinamică și dezvoltarea echipei, Managementul și gestionarea performanțelor echipei, Managementul conflictelor, Productivitate personală, Supply Chain Management, Comunicare și cooperare interdepartamentală.
Pentru o perspectivă de ansamblu, accesați cursurile Visual Graphic Facilitation și Stabilirea Strategiei în Business.
Fotocredit: https://pexels.com
Course Features
- Lecture 0
- Quiz 0
- Duration 2 days
- Skill level Toate nivelurile
- Language Română, English
- Students 12
- Assessments Yes