Obiective:
La sfârșitul sesiunii de formare participanții vor fi capabili să:
- realizeze o analiză a nevoilor de formare
- stabilească obiectivele formării
- creeze și să livreze sesiuni de formare interactive și dinamice
- redacteze un program și materiale de training bine structurate
- evalueze un program de formare
- realizeze un debriefing și un follow-up eficient
- măsoare rezultatele sesiunilor de training livrate
AGENDA CURS
CUM ÎNVAȚĂ ADULȚII
- Învățarea în general. Cum funcționează creierul?
- Învățarea la Adulți – Ciclul de Învățare KOLB
- Stiluri de învățare, memoria și reținerea informației
- Conceptul de formare
- Nucleul învățării: cunoștințe, atitudini, abilități
DESIGNUL PROGRAMELOR DE TRAINING
- Identificarea nevoilor reale de învățare
- Obiective de învățare corect definite
- Competențe urmărite în planul de training
- Alegerea conținutului și a metodelor relevante
- Tipuri de metode relevante în training
- Folosirea studiilor de caz și a jocurilor de rol
- Activități de grup, exerciții – cum le alegi, pregătești, folosești
DESIGNUL CURSULUI
- Tipuri de structura de curs. Reguli de structurare
- Design-ul de curs și agenda trainerului
- Balansarea conținutului, metodei și planificarea timpului
- Format și stil în funcție de auditoriu și standardele interne
- Pregătirea și utilizarea materialelor de sprijin și a logisticii
- Creșterea impactului prin diverse metode
TRAINERUL
- Factori critici în deschidere și încheiere
- Utilizarea constructivă a emoțiilor
- Comunicare verbală și non-verbală eficientă
- Gestionarea distanțelor și a mijloacelor vizuale
MANAGEMENTUL PARTICIPANȚILOR
- Modalități de amenajare a sălii, avantaje și dezavantaje
- Poziționarea față de participanți
- Pregătire – profilul și personalitatea auditoriului
- Tipuri de participanți. Abordarea participanților ‘’dificili’’
- Conceptul de comunicare – importanța comunicării în training
- Barierele comunicării în training
- Adresarea întrebărilor în cadrul formării
- Cum răspundem întrebărilor dificile. Soluții Practice
- Tehnici de debriefing
- Cum oferim și cum primim feedback în training
- Reguli de oferire și primire feedback
DIMENSIUNI și MODALITĂȚi DE MĂSURARE A REZULTATELOR ÎN FORMARE
- Modelul KirkPatrick
- Fișele de evaluare
- Raportul de training
INSTRUMENTE ȘI METODE FOLOSITE
Cursul are Grad de interactivitate ridicat : prezentare: 35%, implicare participanți 65% (moderare 15%, exerciții practice 50%).
Se va desfășura după regulile impuse de CNFPA.
Fiecare dintre modulele acestui curs este conceput de așa natură încât participanții să deprindă abilități practice pe care să le folosească în activitatea de formator.
La absolvirea cursului se obține diplomă de participare emisă de Dynamic Learning.
Pentru o perspectivă de ansamblu cursurile Abilități de management și Prescrierea performanței – Abilități de coaching și orientarea către rezultate vin în completarea acestuia.
Agenda de curs este orientativă și se personalizează în funcție de nevoile echipei de cursanți.
Foto credit: www.pexels.com