BENEFICII PENTRU PARTICIPANȚI
- Dezvoltarea competențelor necesare unui Product manager, astfel încât el să poată dezvolta și integra aspectele cheie ale managementului de produs
- Înțelegerea rolului, poziției in cadrul companiei, a responsabilităților și abilitaților necesare îndeplinirii funcției de CEO al produsului
- Învățarea și deprinderea celor mai moderne tehnici de analiză și previziune a pieței, produselor, a clienților și competitorilor
- Însușirea metodelor de calcul a profitabilității și a ROI (Return On Investment) în cadrul managementului de produs
AGENDA DETALIATĂ
I. Rolul și responsabilitățile unui PM
- Definirea rolului si responsabilităților unui Product Manager
- Abilități, cunoștințe și competențe necesare unui Product Manager
- Poziționarea Product Managerului în cadrul companiei
II. Piața
- Identificarea tendințelor din piață, cercetarea și segmentarea clienților
- Definirea factorilor de atractivitate a pieței
- Introducerea procesului de analiza a concurentei și a informațiilor competitive
- Definirea factorilor de competitivitate din cadrul pieței și analiza pe produse sau segmente de produse
- Construirea modelului de analiză a atractivității pieței vs competitivitate companie
III. Ciclul de viața al produsului / serviciului, Gestionarea produselor existente și mature
- Planificarea, dezvoltarea și lansarea noilor produse
- Definirea ciclului de viața al produselor / serviciilor actuale
- Ciclul de dezvoltare al produselor / serviciilor – metodologii
- Avantaje / dezavantaje / probleme specifice diverselor metodologii de dezvoltare a produselor sau serviciilor
IV. Financials
- Metodologii de construire a prețului produsului sau serviciului
- Calculul principalilor indicatori de profitabilitate la nivel de segment produse / clienți (gross margin, EBIT, etc.)
- Cum calculăm și interpretăm ROI (return of investment)
- Calculul pragului de rentabilitate la nivel de produs / serviciu dezvoltat și interpretarea lui
IV. Marketing
- Principii fundamentale; elementele și atributele brandului
- Declarația de poziționare și elaborarea strategiei de brand – modelul PESO
- Campania de marketing și strategia creativă
- Planul de marketing – buget, timeline, rezultate.
- Planul de comunicare
Pentru o perspectivă de ansamblu cursurile Stabilirea strategiei în business și Marketing – Management de produs vin în completarea acestuia.
Agenda de curs este orientativă și se personalizează în funcție de nevoile echipei de cursanți.
Foto credit: www.pexels.com