Obiective curs Managementul și dezvoltarea Echipei:
- Îmbunătățirea abilităților de conducere a subordonaților
- Îmbunătățirea abilităților de time management
- Îmbunătățirea abilităților de management al proiectelor
- Creșterea performanței manageriale, printr-o concentrare mai pragmatică a conversațiilor cu angajații
- Dezvoltarea abilităților necesare conducerii și coordonării eficiente a angajaților în vederea îmbunătățirii rezultatelor
- Îmbunătățirea competențelor de management pentru motivare eficientă a echipei
PROGRAMA CURS
I. FUNDAMENTELE COMUNICĂRII ÎN PROCESUL DE CONDUCERE
- Comunicarea – mijloc de relaționare eficace
- Comunicare interdepartamentală
- Deficiențele de comunicare și soluții de remediere pe același nivel și între diverse niveluri ierarhice
- Cum să te remarci în companie printr-o comunicare eficientă
- Comunicarea managerului cu echipa
II. INFLUENȚA PRIN COMUNICARE
- Influența prin comunicare persuasivă
- Tipuri de ascultare: Pasivă, Selectivă, Activă, Combativă
- Abilități de ascultare activă. Ce sunt, indicatori, Cum se practică
- Tipologia întrebărilor și avantajul folosirii acestora în comunicare
- Asertivitatea, mijloc de comunicarea nondefensivă
- Modelul asertiv CCS (comportament, consecință, sentiment)
- Tehnici de comunicare empatică
- Legi de influențare persuasivă
III. PROIECTE – SETAREA OBIECTIVELOR, PUNEREA ÎN PRACTICĂ ȘI EVALUAREA
- Organizarea personalului si a mediului de lucru
- DOPRAME– metoda de planificare a activităților
- Metode de diagnoză a situației existente
- Diagrama Gantt, diagrama rețelelor de activități,
- Fixarea scopurilor și a obiectivelor
- Obiective – reguli practice
- Execuția proiectului – monitorizare continuă și control, stabilirea jaloanelor, măsurare progres
- Cum se translatează obiectivele în sarcini către angajații din subordine
- Evaluarea sau raportarea la stadiul de îndeplinire al obiectivelor
IV. PLANIFICAREA ȘI PRIORITIZAREA ACTIVITĂȚILOR
- Cum stabilim PRIORITĂȚILE?
- Matricea “Eisenhower”
- Principiul 80/ 20 – “Optimul Pareto”
- Metoda “ABC “ de prioritizare a activităților
- Planificarea zilnică și săptămânală
- Planificarea activităților- Metoda FORTE
- Metoda DOMAE de planificare
- Instrumente de planificare a timpului pentru atingerea obiectivelor
V. SOLUȚIONAREA SITUAȚIILOR CONFLICTUALE
- Atitudinea personală versus atitudine profesională
- Limbajul reactiv versus Limbajul pozitiv
- Limbajul negativ și impactul acestuia în organizație
- Tipologii de colegi dificili (conflictuali) și impactul lor asupra organizației
- Cum să ne comportăm cu angajații dificili
- Rezolvarea conflictului prin metoda DESC (Diagnosis, Express, Specify, Consequences)
VI. MOTIVAREA ECHIPEI
- Ce este o echipă
- Stadiile de dezvoltare a echipei
- Cele 4 motivatii de bază: puterea, realizarea, relaționarea, siguranța
- Indicatori ai demotivării
- Căi practice de motivare a echipelor
- Prevenirea demotivării
- Abordarea persoanelor demotivate
- Menținerea nivelului motivațional
VII. FEEDBACK ÎN CONDUCERE
- Importanța feedback-ului în lumea corporatistă
- Reguli pentru furnizare și primire feedback
- Cum să oferi și să primești feedback
- Cum să oferi feedback pozitiv
- Critica – efecte și urmări
- Cum să lauzi ca să motivezi
- Cum să critici în mod constructiv, făra a demotiva
Pentru o perspectivă de ansamblu cursurile Motivare prin comunicare asertivă și feedback și Dezvoltă leaderul din tine! vin în completarea acestuia.
Agenda de curs este orientativă și se personalizează în funcție de nevoile echipei de cursanți.
Foto credit: www.pexels.com