Scopul programului Managementul conflictelor (conflict management)
Conflictele gestionate greșit pot produce prejudicii enorme unei organizații și este evident că există întotdeauna mai multe soluții alternative și echivalente la problemele organizației. Organizația trebuie privită ca un “organism” și nu ca un “mecanism“; factorul uman are o importanță cel puțin la fel de mare ca și cel tehnologic. În mod special, acest curs se adresează persoanelor care au nevoie să rezolve conflicte ce apar în mod natural sau artificial în cadrul echipei și acelora care doresc să utilizeze efectele benefice ale conflictelor pentru maximizarea eficienței.
Obiectivele programului:
- Oferă instrumente pentru a soluționa cu succes conflictele ce apar în relația superiorilor cu angajații, colegii sau clienții companiei.
- Îi ajută pe participanți să își dezvolte acele abilități de comunicare utile în prevenirea, gestionarea, medierea sau negocierea unor conflicte.
- Oferă soluții pentru gestionarea situațiilor de criză, prin furnizarea de metode pentru construirea unui climat deschis și armonios în organizație.
PROGRAMA CURS
I. NATURA ȘI TIPOLOGIA CONFLICTULUI ÎN ORGANIZAȚII
- Tipuri de conflicte
- Conflicte benefice și conflicte disfuncționale
- Rolul conflictelor
- Beneficiile și efectele negative ale conflictelor
- Surse și cauze ale conflictului la locul de muncă
- Stiluri personale de abordare a conflictelor și utilizarea în funcție de situație a acestor stiluri
II. PĂRȚILE IMPLICATE ÎN CONFLICT
- Harta puterii, Tipuri de putere întâlnite într-un conflict
- Diagrama evoluției conflictelor și aplicabilitatea practică a acesteia
- Înțelegerea poziției proprii în conflictele cu colegii de pe diverse niveluri ierarhice
- Soluții bazate pe tipurile de putere pentru gestionarea conflictelor
III. PREVENIREA CONFLICTELOR CU COLEGII
- Folosirea empatiei și asertivității pentru evitarea confruntărilor
- Modelul CCI de prevenire a conflictelor
- Modul potrivit de a oferi feedaback negativ
- Importanța și relevanța feedback-ului pozitiv
IV. TEHNICI DE REZOLVARE A CONFLICTELOR
- Relaționarea
- Comunicarea eficientă ca mijloc de rezolvare a conflictelor
- Cum construim și menținem relații bune cu cei din jur
- Negocierea conflictelor
- Medierea conflictelor
- Tehnica Icebergului
- Tipologii de manageri și colegi cu comportament conflictual și modalitati de abordare a acestora
Pentru o perspectivă de ansamblu cursurile Time and Stress Management și Rezolvarea problemelor și luarea deciziilor vin în completarea acestuia.
Agenda de curs este orientativă și se personalizează în funcție de nevoile echipei de cursanți.
Foto credit: www.pexels.com