
OBIECTIVE
- Îmbunătățirea performanței în Key Account Management (KAM)
- Îmbunătățirea abilităților de prospectare, de identificarea de clienți noi și de menținere a celor existenți
- Construirea unei relații cu clienții asigurând un climat de încredere și parteneriat
- Realizarea obiectivele de vânzări și încasări ale Companiei, în teritoriul de lucru
- Îmbunătățirea tehnicilor persuasive de negociere și finalizare a vânzării către clienții Key Account
- Îmbunătățirea activității de evaluare și planificare a activității Key Account Managerilor
PROGRAMA CURS
I. PROFILUL KEY ACCOUNT MANAGERULUI
- Competențele Key Account Managerului
- Roluri şi responsabilități zilnice ale Key Account Managerului
- Roluri şi responsabilități pe termen lung ale Key Account Managerului
- Atitudine personală vs atitudine profesională în KAM
II. PROSPECTAREA ÎN VEDEREA MĂRIRII NUMĂRULUI DE CLIENȚI
- Surse de prospecți, Bariere în calea prospectarii
- Segmentarea în piețe țintă
- Cum găsesc și cum pot pătrunde pe o piață țintă?
- Obținerea de referințe, Folosirea centrilor de influență
- Dezvoltarea și utilizarea unui plan de marketing
- Managementul teritoriului
III. MANAGEMENTUL RELAȚIEI CU CLIENTUL KEY ACCOUNT
- Comunicarea verbală și nonverbală pentru construirea raportului
- Ascultarea activă, Reformularea, Emiterea mesajelor
- Regulă mesajelor concise, Asertivitatea
- Tehnici persuasive de influențare a deciziei
IV.VÂNZAREA CONSULTATIVĂ în KEY ACCOUNT MANAGEMENT
- Poziționarea
- Identificarea factorilor de decizie
- Identificarea motivației și a nevoilor clienților cheie
- Tehnici de chestionare și tipuri de întrebări pentru identificarea nevoilor
- Oferirea de soluții competitive
- Caracteristici, avantaje, beneficii
- Tehnici de rezolvare a obiecțiilor la finalizare
- Semnale de cumpărare și de respingere
- Tehnici de obținere a angajamentului și de închidere a vânzării
V. NEGOCIEREA CONTRACTELOR
- Planul de negociere
- Formularea unui acord
- Asigurarea aplicării lui
- Componenta echipei
- Obiectivele şi mizele
- Spațiul jocului: zona de divergență și de convergență
- Puncte cheie în elaborarea strategiei
- Stilul de negociere care urmează să fie adoptat: Cooperare,Compromis, Dominare, Cedare, Evitare
- Desfășurarea negocierii
VI.EVALUAREA ȘI PLANIFICAREA ACTIVITĂȚIi KEY ACCOUNT MANAGERULUI
- Metode de evaluare a activității proprii
- Rapoarte
- Metodă de planificare DOME
- Reguli de stabilire a obiectivelor de vânzări și încasări
- Obiective SMART
- Caracteristici ale obiectivelor realiste
- Analiză SWOT
- Planning-ul promo (stocuri, perioade de vânzare)
VII.TIPOLOGII DE CLIENȚI DIFICILI
- Conflictul și rezolvarea conflictului
- Tipologii de clienți dificili
- Modalități de abordare a clienților dificili
Pentru o perspectivă de ansamblu cursurile Tehnici avansate de negociere și Vânzare B2B – Tehnici de vânzare consultativă vin în completarea acestuia.
Agenda de curs este orientativă și se personalizează în funcție de nevoile echipei de cursanți.
Foto credit: www.pexels.com