Obiectivele programului Management de proiect
Să dezvolte competențe pentru cursanți astfel:
- Să cunoască rolul managerului de proiect în cadrul organizației și să știe să construiască scenarii de realizare a proiectelor pe baza diferitelor ipoteze posibile într-un context
- Să știe să identifice resursele: materiale, umane, financiare de care are nevoie și să justifice alocarea lor
- Să planifice și să organizeze activitatea echipei, definind misiuni, obiective și responsabilități
- Să identifice riscuri și planuri de acțiune asociate
- Să elaboreze instrumente utilizate în managementul de proiect
- Să cunoască tipuri de conflicte, pentru a identifica modalitatea corectă de rezolvare
- Să cunoască variante de luare a deciziilor
Să dezvolte aptitudini, respectiv:
- Să creeze un cadru de lucru de încredere și să dezvolte comportamente de cooperare în cadrul echipei
- Să își identifice potențialul de leadership, esențial pentru un manager
- Să gestioneze conflictele, astfel încât energia membrilor echipei să fie utilizată doar în vederea atingerii obiectivelor
- Să aibă capacitatea de a adopta decizii rapid
- Să piloteze eficient realizarea obiectivelor fixate de calitate, costuri și termene
- Să înțeleagă diferența între rolul managerului ierarhic față de rolul managerului de proiect
AGENDA CURS
Ziua I
- Asociații profesionale în domeniul managementului de proiect
- Definiții și metodologii prezentate comparat
- Elemente generale de management strategic
- Ciclul de viață al proiectelor – PCM
- Organizațiile și influența asupra managerului de proiect
- Aptitudini necesare pentru managerul de proiect
- Tipuri de leadership
- Tipuri de luare a deciziei
- Identificarea direcțiilor de dezvoltare ale instituției/organizației/companiei
- Identificarea problemelor
- Începerea/Inițierea proiectelor
- Stabilirea obiectivelor și a ariei de intervenție (scope of work)
- Grupul țintă
- Partile interesate/actori/stakeholders în proiect
- Matricea Analiza Actori/Stakeholders
- Stabilirea activităților necesare în vederea îndeplinirii obiectivelor
- Planificarea activităților în diverse metodologii – PMI (WBS), Prince2 (PBS)
- Durata activităților și succesiunea lor – diagrama GANTT
Ziua II
- Planul de resurse
- Responsabilitatile echipei – matricea responsabilităților,
- Estimarea bugetului
- Riscuri elemente introductive
- Planul de management
- Planul de monitorizare
- Jaloanele în implementare și stabilirea acestora
- Rapoartele de progres
- Finalizarea proiectului (predare-primire) – procesul de închidere
- Arhivarea documentelor
- Comunicarea în interiorul și în afara proiectului
- Modalități eficiente de comunicare
- Managementul timpului
- Tipuri de conflicte
- Soluționarea conflictelor
Secvențele cuprind parte de furnizare de cunoștințe teoretice și exercitii practice. Agenda propusă fiind personalizată în baza nevoilor exacte de formare.
Înaintea fiecărui exercitiu, trainerul va prezenta un model sau studiu de caz în vederea exemplificării în practică a ceea ce a fost prezentat teoretic.
După fiecare prezentare se va discuta cu participanții, vor fi întrebați ce părere au, dacă ar fi făcut ceva altfel.
Pe parcursul celor 2 zile, fiecare echipă va avea propriul proiect (aspectele generale).
Pentru o perspectivă de ansamblu cursurile Marketing – Management de produs și Strategie și dezvoltare de produs vin în completarea acestuia.
Agenda de curs este orientativă și se personalizează în funcție de nevoile echipei de cursanți.
Foto credit: www.pexels.com