Scopul cursului Comunicare și Cooperare este acela de a-i face conștienți pe participanți de importanța împărtășirii viziunii comune a companiei/echipei.
Astfel că, dincolo de principiile comunicării, foarte importantă este cooperarea. Scopul cursului este acela de a-i deprinde pe participanți să aplice principiile comunicării ca mijloc de relaționare interdepartamentală, atât cu colegii, pe orizontală, cât și pe verticală, cu membrii managementului pe de o parte, ori cu membrii din subordine pe de alta.
Pentru asta este foarte important să știi cum să oferi, dar și cum să primesti feed-back, ținând cont de tipul de personalitate al fiecarui coleg, cum să fii asertiv pentru a obtine ceea ce vrei, atât în folosul tău dar și în folosul echipei.
Echipele funcționează ca un organism viu, în care fiecare membru are propriul rol, iar pentru buna funcționare a întregului este importantă relația între părti. În cadrul unui astfel de program pornim de la provocările cu care se confruntă echipele, raportăm activitățile și agenda la obiectivele comune și facilitam către participanți conștientizarea importanței propriului rol și beneficiul pe care aceștia îl pot avea personal, atunci când își aduc aportul în echipă.
Programa cursului
INTRODUCERE ȊN COMUNICARE
- Rolul departamentului ȋn tabloul de ansamblu
- Misiune, viziune departamentală şi cum se reflectă acestea ȋn muncă zi de zi
- Atitudine personală versus atitudine profesională ȋn departamentele organizaţiei
- Comunicare verbală şi para-verbală
- Impactul comunicării ȋn viaţa personală şi profesională
FUNDAMENTELE COMUNICĂRII ORGANIZAŢIONALE
- Comunicarea, mijloc de relaţionare eficace interdepartamentală
- Deficienţele de comunicare şi soluţii de remediere pe acelaşi nivel şi ȋntre diverse niveluri ierarhice
- Bârfa ȋn organizaţii – soluţii de remediere
- Comunicarea prin email – reguli de urmat
- Comunicarea telefonică cu clientul intern şi extern
- Asertivitate, pasivitate, reactivitate
- Cum să spun NU. Formularea unei cereri
- Cum să fii asertiv ȋn situaţii dificile
LIMBAJUL TRUPULUI ȋN COMUNICARE INTERNĂ ŞI EXTERNĂ
- Ȋntâlniri personale sau de afaceri
- Limbajul nonverbal – impact
- Prima impresie –limbajul ţinutei de business
- Gestică şi mimică – interpretare ȋn diverse situaţii
- Proxemică – spaţiul intim, personal şi public
COOPERARE INTERDEPARTAMENTALĂ
- Atitudinea preventivă versus cea reparatorie
- Relaţionarea – rol şi beneficii
- Politeţea – reguli de urmat
- Şase componente comportamentale ȋn relaţia cu colegii
- Factorii productivi şi neproductivi care ne influenţează relaţia cu colegii
- Regula mesajelor concise, reformularea şi emiterea acestora
IDENTIFICAREA NEVOILOR ŞI COMPORTAMENTUL ADECVAT
- Identificarea nevoilor, motivaţiei şi a interesului celorlalţi
- Valori care conduc procesele/ linkurile de “clienţi interni”- adecvarea la nevoile clientului intern
- Tipuri de ascultare: Pasiva, Selectiva, Activa
- Stricta interpretare: paradigma mentală şi poziţiile defensive
- Empatia. Tehnici de comunicare empatică
- Crearea relaţiilor cu ajutorul tăcerii şi ascultării active
FEEDBACK EFICIENT ŞI MOTIVARE
- Importanţa feedback-ului ȋn comunicare
- Pregătirea contextului şi setarea rezultatelor aşteptate
- Feedback descriptiv şi Feedback evaluativ
- Cum critic fără să demotivez. Cum să laud ca să motivez
- Reguli pentru a oferi şi primi eficient feedback
TIPOLOGII DE COLEGI DIFICILI şi MANAGEMENTUL RELAŢIEI CU ACEŞTIA
- Tipologii de colegi dificili
- Soluţii practice ȋn abordarea colegilor dificili
- Modalităţi de rezolvare a conflictelor
- Negocierea şi medierea conflictelor interdepartamentale
Pentru o perspectivă de ansamblu cursurile Leadership – conducerea și motivarea echipei și Managementul conflictelor vin în completarea acestuia.
Agenda de curs este orientativă și se personalizează în funcție de nevoile echipei de cursanți.
Foto credit: www.pexels.com