
Vi s-a întâmplat vreodată să primiți e-mail-uri fără subiect ori semnate doar cu un prenume? Dar imperative de genul: “vino la mine în birou urgent!”, “azi în ședința ai fost jalnic”, “colegi, mâine e ședința, să vă gândiți ce vreți să discutăm”, etc.
Comunicarea în business, fie că este orală ori în scris, trebuie să respecte anumite reguli de eticheta, structura, ton. Bineînțeles că se adaptează aceste trei aspecte prin raportare la adresant, însă că principiu este recomandat să se mențînă într-o notă profesională.
În cadrul cursului de Comunicare Scrisă discutăm și exersăm principii ce țin de:
- context
- structura
- asertivitate
- reclamații și conflicte de gestionat în scris.
Punem în practică tehnici de dezvoltare sau de rezumare a ideilor, detaliem modelul AIDA pentru o comunicare eficientă, astfel încât să puteți la finalul cursului să gestionați rapid orice situație dificilă care se cere rezolvată prin comunicare scrisă
Programa cursului
IMPORTANȚA COMUNICĂRII SCRISE ÎN AFACERI
- Comunicarea scrisă – carte de vizita în relațiile profesionale
- Cei 6C ai unui mesaj eficient
- Tipuri de documente utilizate în comunicarea în afaceri
REDACTAREA DOCUMENTELOR STRATEGICE ÎN AFACERI
- Identificarea obiectivelor principale ale documentului
- Structura documentului. Tehnici de sinteză a informațiilor
- Redactarea textului. Importanța utilizării unui vocabular adecvat
- Metoda AIDA pentru construirea unor mesaje convingătoare
- Tehnici de dezvoltare a ideilor
- Detalierea și exemplificarea
- Analogia, comparația și contrastul
- Cauza – eveniment – efect
- Tehnici de construire a argumentației
COMUNICAREA PRIN E-MAIL ÎN CONTEXT BUSINESS
- Tipuri de mesaje e-mail
- Structura unui e-mail. Utilizarea corectă a elementelor unui e-mail
- Impactul cuvintelor în comunicarea prin e-mail. Cuvinte recomandate și cuvinte de evitat
- Adaptarea conținutului în funcție de profilul destinatarilor
- Eticheta comunicării prin e-mail. Diplomația, evitarea unui limbaj discriminator sau acuzator, ortografia, gramatica
- Asertivitatea în mesajele scrise
- Gestionarea tonului unui e-mail
GESTIONAREA UNOR SITUAȚII SPECIFICE ÎN COMUNICAREA SCRISĂ
- Transmiterea unui mesaj de felicitări
- Transmiterea unui feedback prin e-mail
- Formularea unei reclamații
- Formularea unui răspuns la o reclamație pentru a evita conflictele
- Respingerea unei solicitări prin mesaj scris
Pentru o perspectivă de ansamblu cursurile de Comunicare și cooperare interdepartamentală și Leadership – conducerea și motivarea echipei pot veni în completarea acestuia.
Agenda de curs este orientativă și se personalizează în funcție de nevoile echipei de cursanți.
Foto credit: www.pexels.com