
Managementul furnizorilor – pro şi contra
Este bine să ne orientăm doar către furnizori de top când realizăm managementul furnizorilor?
Unii specialiști în achiziții, purchasing, procurement sunt de părere că răspunsul la această întrebare este DA.
În opinia mea, aș spune că este o concluzie fără temei, poate spusă în grabă sau într-un context anume.
Cum menținem obiectivitatea?
Experiență mea de peste 22 de ani în achiziții non publice, în mediul privat, în companii care au fost și mai sunt leaderi de piață în domeniile lor de activitate, spune că nu mă îndrept doar către furnizori de top.
Cred cu tărie în afirmația că toți furnizorii trebuie luați în considerare.
Din punctul meu de vedere aici se diferențiază buyerii profesioniști, de calitate, de cei care fac această muncă doar din rutină sau pentru că au nimerit din întâmplare în această funcție.
Pentru a ne păstra într-o zona profund obiectivă și pentru a acționa cu adevărat profesionalism pentru organizația care ne-a angajat, managementul furnizorilor trebuie făcut într-un mod holistic pentru a asigura performanță maximă a organizației pentru care facem achizițiile.
Este important să alegem furnizorii după criterii bine determinate și aprobate de către clientul intern și top managementul companiei pentru a ne asigura că ceea ce vom alege în final ca și furnizor actual este exact ceea ce trebuie în momentul respectiv organizației pentru a-și îndeplini obiectivele, pentru a-și susține politică pe termen lung și pentru a face în final diferența în piață.
În acest sens este clar că orientarea după trend, către furnizorii de top este una cel puțin superficială. Piață oferă o multitudine de variante, furnizorii performează extrem de diferit în funcție de client, de contextul pieței și de propriile obiective. De aceea este important să luăm în calcul orice furnizor eligibil pentru proiectul în care suntem implicați. De multe ori furnizori mai puțin cunoscuți sau recunoscuți ca fiind de top sunt foarte potriviți pentru achiziția noastră de la acel moment.
De asemenea, pentru a ne putea menține reputația de profesioniști în domeniu, sunt convinsă că abordarea tuturor furnizorilor cu șanse egale este un principiu de bază în activitatea achizițiilor din domeniul privat.
Pentru ca Managementul Strategic al Furnizorilor să nu rămână doar la nivel de concept, la nivel de limbaj stereotip și să reprezinte doar cuvinte pe hârtie fără a duce valoare adăugată reală, vizibilă și măsurabilă, furnizorii trebuie tratați conform principiului eticii în domeniu, de a acorda șanse egale și de a le oferi posibilitatea să performeze. Ca buyeri avem instrumentele necesare la îndemână să facem o selecție, o evaluare și o departajare a furnizorilor care să ne permită acest lucru și care să ne susțină pe nivel de performanță maximă.
Vă invit, așadar, la cursul Achiziții în Mediul Privat pentru a afla cum se face în mod corect și concret un management profesionist și etic al furnizorilor. Veți afla care sunt argumentele pro și contra adresării conform trendului, de a colabora doar cu furnizorii de top, în așa fel încât performanța voastră în această activitate să ajute performanța organizației.
Și în final, să ne gândim că managementul strategic al furnizorilor înseamnă munca noastră obișnuită din fiecare zi. În acest sens, să ne amintim cuvintele unui profesor universitar american, John Gardner, care spunea foarte frumos „Excelența înseamnă a face lucruri obișnuite într-un mod ieșit din comun.”
Autor Simona Stănescu – Senior Trainer și Consultant Dynamic Learning
Foto credit www.pexels.com
Tag:eficienta