Idei pentru gestionarea crizei în Procurement
De ce idei pentru gestionarea crizei in Procurement?
Orice lucru trebuie pregătit din timp. Și v-am obișnuit în articolele pe care le scriu și în cursurile, seminariile pe care le susțin cu această idee. Știți că îmi place să spun și să cred cu tărie în ideea de prevenție și predicție pe baza datelor pe care le deținem la momentul respectiv. Acum nu prea avem multe date pe care să ne bazăm, dar știm că va trebui să fim în continuare sursă de aprovizionare pentru businesss-ul nostru, mai ales cei care lucrează în producție, care trebuie să funcționeze în continuare. Să nu avem nevoie de săptămâni întregi pentru a reporni motoarele după ce va trece pandemia. Mi se pare vital acest aspect.
Recomandări generale pentru gesionarea crizelor
Să rămânem optimiști și focusati pe activitatea noastră, să învățăm din greșelile celorlalți și să gândim ce vom face, sănătoși fiind, după ce va trece acest moment urat și trist. Da, sigur vom avea parte de o nouă criză economică, de dată această fără precedent, de o recesiune la nivel mondial. În această situație se vor descurcă doar cei flexibili și care vor reuși să se adapteze cât mai repede la noile condiții.
Ei bine, ceea ce nouă nu ni se întâmplă, ni s-a întâmplat! Ce putem face? Să respectăm ceea ce spun autoritățile, să ne informăm doar din surse oficiale, să stăm acasă, să lucrăm de acasă, să limităm întâlnirile până la eliminare cu persoanele în vârstă.
Anul trecut, pe vremea această, dacă ne-ar fi spus cineva că ne vom confruntă cu o situație că cea prezența azi am fi crezut că are o imaginație foarte bogată. Acum două luni când auzeam și chiar vedeam știri din Hubei, Wuhan, China, ne spuneam că e prea departe să ne atingă și pe noi și în stil românesc, sau hai să-i zicem balcanic rosteam în gândurile noastre: „fie la ei, acolo!” Pandemie? Era un cuvânt abstract din dicționar…
Am 3 idei pentru gestionarea crizei in Procurement:
Vi le împărtășesc și cred că va vor fi de ajutor.
- Încercați să va cunoașteți cât mai bine toți furnizorii pe care îi aveți în zona de furnizori agreați și mai ales în zona de furnizori potențiali. Acum aveți suficient timp să generați conversații de business cu ei și să legați o relație pe termen lung.
- Fiți familiari cu ceea ce poate produce sau vinde fiecare dintre furnizorii care credeți că pot fi utili pentru industria în care lucrați și nu în ultimul rând:
- Identificați toți potențialii furnizori locali, din România. Doar împreună ne vom putea ajută să trecem momentele dificile și așa ne vom putea asigura creșterea business-ului. Păcat că a fost nevoie de un astfel de moment că cel de acum că să descoperim că putem fabrică pe plan local halate, mast și dezinfectanți. Acesta este însă un semn că în România se vor putea produce și mai multe produse. E momentul potrivit să investigați fiecare pentru industria de interes ce anume, când și în ce condiții se va produce în țară noastră.
- După România, identificați furnizori cât mai aproape de granița. Hai să căutăm de la interior către exterior pe cercuri cât mai mici pentru a fi cât mai eficienți!
Spor la treaba, gânduri bune și multă sănătate!
V-a plăcut acest articol? Consultați cursul de Procurement – Achiziții în mediul privat și Analiză de risc financiar pentru mai multe detalii.
Autor Simona Stănescu – Senior Trainer & Consultant Dynamic Learning
Fotocredit: http://pexels.com
Tag:Procurement