De ce unele magazine au succes și altele …….?
De ce unele magazine au succes și altele …….?
Mi-am pus aceasta întrebare (Customer care?) pentru că am văzut magazine care aveau aproximativ aceleași mărfuri și prețuri, erau, uneori chiar unul lânga altul și unul avea succes iar celălalt …. încă îl aștepta. Și m-am gândit să plec în cercetare, să studiez pe teren o astfel de situație. Am ales sa vizitez, pe rând, două astfel de magazine aflate unul lângă celălalt.
Primul magazin
Un clopoțel așezat la ușa mi-a făcut vestită prezența. Nu s-a întâmplat nimic. Am înaintat și am zărit un cap aplecat lângă tejghea și o lumina difuză, despre care, atunci când m-am apropiat suficient s-a dovedit a fi de la un telefon mobil. M-am apropiat, capul continua sa stea aplecat spre telefonul mobil și degetele se mișcau rapid pe taste. Mi-am dres vocea … am salutat. Abia atunci s-a auzit o voce, fără ca privirea sa i se ridice din telefon: „Un moment!!!…”
Eram stupefiată …. m-am gândit să fac stânga împrejur și să plec … dar, eram în cercetare, studiam pe teren, așa ca mi-am stăpânit impulsul și am așteptat, cuminte, să văd ce se mai întâmplă. Într-un târziu (așa mi s-a părut mie) persoana a ridicat capul spre mine, aruncându-mi o privire deranjată, ținând în continuare telefonul mobil în mână.
Pe un ton agasat, mă întreabă : „Nda, ce dorești?” „Puțină atenție și respect.” îmi venea să îi răspund, dar m-am abținut (eram în cercetare doar), în schimb am întrebat, cât de drăguț am putut în conditiile date: „Aveti cumva spirt medicinal?”
Mi-a aruncat o privire de parca aș fi fost picată din Lună și mi-a răspuns: „Dar ce, vi se pare că aici este farmacie? Duceți-va la farmacie dacă vreți spirt!!!” … și și-a reluat activitatea cu telefonul mobil. Am plecat de acolo cu gândul să nu mai revin și sa povestesc și altora … Oare al cui o fi acel magazin de ține o astfel de persoană ca vânzător?
Al doilea magazin
O față zâmbitoare mă salută pe un ton cald și vesel și mă roagă să aștept puțin, până termină cu clientul din fața lui și imediat se va ocupa de mine. Am privit în jur. Totul era aranjat atractiv și strălucea de curățenie.
A terminat cu clientul, și-a luat la revedere de la el și m-a întrebat zâmbind prietenos în continuare: „Cu ce va pot fi de folos?” „Îmi trebuie spirt medicinal!” am zis eu hotărâtă. „V-ați rănit cumva?” ma întreabă îngrijorat. „Nuu. Vreau pentru acasă, pentru dulapiorul cu medicamente.” îi răspund. „În primul rând mă bucur că nu sunteți rănită.
Din păcate nu avem spirt medicinal, dar voi vorbi cu managerul să aducem pentru că nu sunteți singura persoană care mi-a solicitat acest produs. Până atunci să știți că, după ce ieșiți din magazin spre dreapta, în capătul străzii, pe stânga veți găsi o farmacie care cu siguranță are și spirt medicinal” „Mulțumesc frumos!” îi zic eu, iar el îmi zice: „ Cu plăcere, dar vă văd zgribulită de frig.
Nu doriți un ceai cald sau o cafea? Sunt numai 2 lei fiecare și sunt de o calitate foarte bună. Și să știți ca aceste croissante cu unt doar ce le-am primit. Sunt calde și foarte gustoase” Evident că am luat un ceai și un croissant și intr-adevăr au fost foarte bune. Am plecat cu o stare de bine de acolo și cu gândul ca, atunci când voi mai veni în zona sa mai trec pe la acel magazin.
Unii oameni se nasc cu acest talent, de a vinde.
Sunt puțini. Vestea bună este că a fi un foarte bun vânzator se poate învăța și că succesul celor care au învătat de la noi în cadrul cursului „Customer care – Comunicarea cu clientii în magazin” este o garanție pentru cei care doresc să fie cei mai buni în acest domeniu.
Va așteptăm cu un zâmbet cald, cu atenție și respect să discutăm oferta Customer care pentru tine!