Curs Open Finanțe pentru Manageri
SCOPUL CURSULUI
- Înțelegerea indicatorilor financiari pentru deciziile pe care le iei din poziția de manageri
- Identificarea componentelor necesare unui buget
- Analiza diferitelor abordări ale procesului de bugetare
- Identificarea si înțelegerea etapelor procesului de bugetare
- Elaborarea și calculul unui buget
- Managementul costurilor și monitorizarea bugetelor
BENEFICII PENTRU PARTICIPANŢI
La finalul celor două zile de curs participanţii vor fi capabili să:
- Înțeleaga fundamentele procesului de bugetare
- Identifice diferite tipuri de bugete și implicațiile acestora
- Înțeleagă necesitatea și modalitațile de planificare și cercetare implicate în crearea unui buget
- Creeze, negocieze și să vândă bugetul către stakeholderii implicați
- Gestioneze un buget odată ce acesta este stabilit
- Controleze costurile și să aplice măsuri corective într-un mod proactiv
MODALITATEA DE LUCRU
Cursul are grad de interactivitate ridicat.
Ȋn timpul cursului folosim metode interactive de training: exerciţii şi discuţii de grup, jocuri de rol, ateliere de lucru ȋn echipă, filme scurte cu tematică, studii de caz construite pe tematici specifice activităţii cursanţilor.
Fiecare dintre modulele acestui curs este conceput de aşa natură ȋncât participanţii non-finanţişti să deprindă abilităţi practice care să le folosească ȋn activitatea de bugetare şi forecast.
Programul se adresează managerilor şi angajaţilor din nivelul operaţional implicaţi ȋn decizii şi activităţi cu impact financiar.
Scopul cursului ȋl reprezintă ȋnţelegerea efectelor financiare ale deciziilor de business.
AGENDA CURSULUI
I. Introducere în finanțele de business
- Prezentarea principalelor instrumente financiare: contul de profit și pierdere, bilanțul contabil, fluxul de numerar.
- Analiza contului de profit și pierdere: tipuri de venituri și cheltuieli, calculul EBIT și EBITDA.
II. Analiza financiară și impactul deciziilor de business
- Pragul de rentabilitate: definire și aplicații practice.
- Indicatori financiari esențiali: profitabilitate, lichiditate, îndatorare și piață.
- Cum să folosești acești indicatori pentru a sprijini deciziile financiare.
III. Fluxul de numerar (Cash Flow)
- Surse și utilizări ale fluxului de numerar.
IV. Introducere în bugetare și planificare financiară
- Componentele unui buget și structura sa.
- Metode practice de construcție a bugetelor: bugete flexibile versus statice, bugetarea bazată pe obiective.
- Tehnici de prezentare și negociere a bugetelor.
V. Managementul costurilor
- Tipuri de cheltuieli: fixe vs variabile, directe vs indirecte.
- Calculul pragului de rentabilitate și cum să creezi un plan de management al costurilor.
- Instrumente de monitorizare a costurilor: baseline, threshold, earned value management.
VI. Controlul bugetului și măsuri corective
- Modalități de control al bugetelor și procese de revizuire.
- Acțiuni pentru îmbunătățirea continuă a managementului costurilor și bugetării.
TARIF
Tariful include:
- livrare curs 2 zile, 09.00-17.00
- suport de curs și materiale de lucru; diploma de participare la curs
DETALII SUPLIMENTARE ȘI ÎNSCRIERI
daniela.penescu@dynamic-learning.ro
+40 744 65 27 00
Testimonial
Înainte de toate, trebuie spus că nivelul de pregătire în domeniul Fundamente financiare și managementul costurilor pentru decizii de business eficiente al participanților a fost dintre cele mai variate, de la oameni cu experiență vastă până la persoane aflate la început de carieră. Un alt aspect important de care a trebit să se țină cont în structura materialului a fost specificul activității noastre. În acest context, trainerul a reușit să capteze atenția întregii audiențe pe întreaga durată a cursului și a fost receptiv la toate spețele și nevoile noastre.
Materialul a avut parte teoretică bine structurată și completată de exerciții practice adaptate specificului nostru.
Adrian a răspuns întrebărilor cursanților și a adus explicații suplimentare de fiecare dată atunci când ele au fost necesare pentru înțelegerea subiectului discutat. În același timp atmosfera creată de trainer a fost relaxată și plăcută pe întreagă durata a celor 2 zile de curs. Apreciem întreaga experiență ca una foarte bună și utilă pentru echipa noastră.”
Ionut Costea | Credit Manager ORACLE
TRAINER | Adrian VESELU
Adrian fructifică experiența de peste 30 de ani acumulată în financiar și management: 15 ani în poziții de conducere și în boardul a 3 companii multinaționale. Ultimii ani i-a dedicat training-ului și consultanței, sustinând peste 500 de sesiuni de formare.
Dezvoltă și implementează programe pe construirea strategiei de business, oferă consultanță în management financiar și susține programe de formare pe temele: Finante pentru non-finantisti, Leadership în situații de criză și în tranziție, Atelier construire strategie, Tehnici de dinamică și dezvoltarea echipei, Managementul și Gestionarea Performanțelor Echipei.
Companii în care a susținut programe: Allevo, Adient, Autoliv, Bekaert, Bilancia, Dacia Group Renault, Coilprofil, Praktiker, Scandia Foods, Rosegur SA, Wrigley Romania, Prutul SA, Stauss, Samsung, BCR, Swiss Caps, Eureko Asigurari, Teletrade, EMA BP, Beeline Romania, Paralela 45, Point Paper, Quin Romania, EFD Induction, Schurter Electronics, Heinrig, Johnson Controls, Telekom, Speedwell, Mirus, Samsung.
Pentru o perspectivă de ansamblu puteți completa cursul prezent cu cursurile de Managementul și Evaluarea Performanței și Leadership – Conducerea și Motivarea Echipei.
Fotocredit: https://canva.com
Course Features
- Lecture 0
- Quiz 0
- Duration 2 zile
- Skill level Toate nivelurile
- Language Română, English
- Students 0
- Assessments Yes