Curs Open Online Comunicare, Cooperare și Gestionare de Conflicte
SCOPUL CURSULUI
Scopul programului Comunicare, Cooperare și Gestionare de Conflicte este acela de a-i ajuta pe participanți să conștientizeze importanța împărtășirii viziunii comune a companiei/echipei.
Comunicarea, pentru a fi eficientă pentru echipă, este recomandat să vizeze cooperarea. De aceea, îi încurajăm pe participanți să aplice principiile comunicării ca mijloc de relaționare interdepartamentală, pe orizontală cu colegii, pe verticală cu managementul și cu subalternii.
OBIECTIVELE CURSULUI DE COMUNICARE SI COOPERARE INTERDEPARTAMENTALĂ
- Ȋmpărtăşirea unei viziuni comune – angajament şi cooperare
- Atitudine personală versus atitudine profesională
- Conştientizarea rolului fiecărei echipe ȋn tabloul de ansamblu
- Concentrarea pe obiectivele companiei şi nu pe obiective individuale
- Coordonarea şi comunicarea ȋntre membrii echipei
- Furnizarea de feedback constructiv şi eficient
- Acceptarea de feedback din partea celorlalţi
- Ascultare activă şi selectivă ȋn relaţia cu ceilalţi
- Comunicarea interdepartamentală şi pe verticală
- Negocierea şi medierea conflictelor interdepartamentale
AGENDA CURSULUI
I. INTRODUCERE ÎN COMUNICARE
- Rolul departamentului ȋn tabloul de ansamblu
- Misiune, viziune departamentală şi cum se reflectă acestea ȋn muncă zi de zi
- Atitudine personală versus atitudine profesională ȋn departamentele organizaţiei
- Comunicare verbală şi para-verbală
- Impactul comunicării ȋn viaţa personală şi profesională
II. FUNDAMENTELE COMUNICĂRII ORGANIZAŢIONALE
- Comunicarea, mijloc de relaţionare eficace interdepartamentală
- Deficienţele de comunicare şi soluţii de remediere pe acelaşi nivel şi ȋntre diverse niveluri ierarhice
- Bârfa ȋn organizaţii – soluţii de remediere
- Comunicarea prin email – reguli de urmat
- Comunicarea telefonică cu clientul intern şi extern
- Asertivitate, pasivitate, reactivitate
- Cum să spun NU. Formularea unei cereri
- Cum să fii asertiv ȋn situaţii dificile
III. LIMBAJUL TRUPULUI ȋN COMUNICARE INTERNĂ ŞI EXTERNĂ
- Ȋntâlniri personale sau de afaceri
- Limbajul nonverbal – impact
- Prima impresie –limbajul ţinutei de business
- Gestică şi mimică – interpretare ȋn diverse situaţii
- Proxemică – spaţiul intim, personal şi public
IV. COOPERARE INTERDEPARTAMENTALĂ
- Atitudinea preventivă versus cea reparatorie
- Relaţionarea – rol şi beneficii
- Politeţea – reguli de urmat
- Regula mesajelor concise, reformularea şi emiterea acestora
- Şase componente comportamentale ȋn relaţia cu colegii
- Factorii productivi şi neproductivi care ne influenţează relaţia cu colegii
V. IDENTIFICAREA NEVOILOR ŞI COMPORTAMENTUL ADECVAT
- Identificarea nevoilor, motivaţiei şi a interesului celorlalţi
- Valori care conduc procesele/ linkurile de “clienţi interni”- adecvarea la nevoile clientului intern
- Tipuri de ascultare: Pasiva, Selectiva, Activa
- Stricta interpretare: paradigma mentală şi poziţiile defensive
- Empatia. Tehnici de comunicare empatică
- Crearea relaţiilor cu ajutorul tăcerii şi ascultării active.
VI. FEEDBACK EFICIENT ŞI MOTIVARE
- Importanţa feedback-ului ȋn comunicare
- Pregătirea contextului şi setarea rezultatelor aşteptate
- Feedback descriptiv şi Feedback evaluativ
- Cum critic fără să demotivez. Cum să laud ca să motivez
- Reguli pentru a oferi şi primi eficient feedback
VII. TIPOLOGII DE COLEGI DIFICILI şi MANAGEMENTUL RELAŢIEI CU ACEŞTIA
- Tipologii de colegi dificili
- Soluţii practice ȋn abordarea colegilor dificili
- Modalităţi de rezolvare a conflictelor
- Negocierea şi medierea conflictelor interdepartamentale
TARIF
Tariful include:
- livrare curs 2 zile, 09 -17;
- suport de curs, materiale, diploma de participare
DETALII SUPLIMENTARE SI INSCRIERI
daniela.penescu@dynamic-learning.ro
+40 744 65 27 00
TRAINERI: Adrian VESELU | Iulian PENESCU
Adrian fructifică experiența de peste 23 de ani acumulată în financiar și management: 15 ani în poziții de conducere și în boardul a 3 companii multinaționale. Ultimii ani i-a dedicat training-ului și consultanței, sustinând peste 300 de sesiuni de formare.
Dezvoltă și implementează programe pe construirea strategiei de business, oferă consultanță în management financiar și susține programe de formare pe temele: Finante pentru non-finantisti, Leadership în situații de criză și în tranziție, Atelier construire strategie, Tehnici de dinamică și dezvoltarea echipei, Managementul și Gestionarea Performanțelor Echipei.
Companii în care a susținut programe: Allevo, Adient, Autoliv, Bekaert, Bilancia, Dacia Group Renault, Coilprofil, Praktiker, Scandia Foods, Rosegur SA, Wrigley Romania, Prutul SA, Stauss, Samsung, BCR, Swiss Caps, Eureko Asigurari, Teletrade, EMA BP, Beeline Romania, Paralela 45, Point Paper, Quin Romania, EFD Induction, Schurter Electronics, Heinrig, Johnson Controls, Telekom, Speedwell, Mirus, Samsung.
Iulian a ocupat poziții de management și a coordonat cu succes echipe în producție si vânzări. Are peste 14 ani experiență în training. Programele pe care le susține sunt practice și interactive. Companii în care a implementat programe personalizate, de dezvoltare a angajaților și implicit a companiei: Automobile Dacia Group Renault, Autoliv, Allevo, Adient, Aplast, Aviva, Austrotherm, APT, BCR-BPL, Bosch, Bog’Art, Calsonic Kansei, Carpatcement, Cefin, Credit Europe Bank, EFD Induction, Donalam, Danone, Deichmann, Distrigaz Sud, DPD Pegasus, Eboda, Ericsson, Erbasu, Electroputere Craiova, Electromagnetica, Europapier, EximBank, Gral Medical, Garanti Bank, Holcim, Honeywell, Humanic, Intact Media Group, Italoparts, Johnson Controls, Jw Marriott, LUKoil, Millennium Bank, Noriel, Omv-Petrom, Oracle, Oxigen Plus, Paralela 45, Pirelli, Phizer, Peugeot – Eurial Invest, Porsche, Ramada, Saint-Gobain, Strabag, Transfond, Terapia Ranbaxi, Zarea.
Pentru o perspectivă de ansamblu cursurile de Rezolvarea problemelor și gestionarea conflictelor și Comunicare scrisă în afaceri vin în completarea acestuia.
Course Features
- Lecture 0
- Quiz 0
- Duration 2 zile - 16 ore
- Skill level Toate nivelurile
- Language Română
- Students 12
- Assessments Yes