Achizițiile și competențele viitorului în Procurement
Revoluția digitală. Era digitală. Sau revoluția tehnologică. Competențe în Procurement. Sau Industria 4.0. Indiferent de nume, un lucru este sigur. Inteligența artificială (AI) este pe punctul de a deveni nu doar o obișnuință, ci și un partener de nădejde în munca noastră. De asemenea, unele joburi – și nu puține!- dispar și altele noi apar, iar, odată cu ele, alte abilități, poate trecute cu vederea până acum, apar pe firmament, devenind absolut necesare.
Nicio industrie nu este exclusă din această “revoluție”, niciun domeniu și niciun job! Dimpotrivă. Unele sunt cu atât mai predispuse și chiar au numeroase avantaje de pe urma acestei transformări fundamentale.
De aceea, pe modelul că orice om înțelept își face vara sanie și iarna car, m-am gândit azi că nu ar strica deloc să vedem care sunt acele abilități sau competențe ce “îți vor ține de cald în iarna tehnologică”.
Astfel, potrivit celor mai recente cercetări realizate de către “European Institute of Purchasing Management”, au fost evidențiate 6 competențe de procurement ca fiind cele mai importante pentru succesul carierei în următorii ani.
Acestea sunt împărțite în egală măsură între abilitățile de tip “hard skills” și și cele de tip “soft skills”.
Hard skills:
- Gândirea strategică
- Costul total de achiziție
- Analiza pieței de achiziții
Soft skills:
- Abilitatea de a lucra în echipă
- Influențele și abilitățile de convingere
- Managementul schimbării
Da. Știu. Niciuna dintre aceste competențe nu reprezintă o noutate, însă, până la finele lui 2020, ele vor ajunge să reprezinte cheia succesului în procurement.
În ultimii ani, rolul procurementului în organizații a evoluat foarte mult, iar cererea de profesioniști în domeniu este pe măsură, căutăndu-se acele persoane care au o perspectivă și o abordare cu adevărat strategică.
De asemenea, se constată că acei candidați care pot combina cu succes abilitățile tradiționale de achiziții cu mai multe abilități interpersonale, cum ar fi construirea și gestionarea relațiilor spre exemplu, sunt extrem de căutați.
Și, ca și cum toate acestea nu ar fi suficiente, achizițiile au devenit parte integrantă a performanței din orice organizație, atrăgând o atenție substanțială din partea conducerii. Astfel, una din cele cele mai importante provocări cu care se vor confrunta departamentele de achiziții în următorii ani este asigurarea comunicării eficiente dintre departamente la nivelul întregii companii, inclusiv formarea și dezvoltarea angajaților pentru a deveni buyeri profesioniști care sa genereze un real profit prin activitatea lor. Mână-n mână cu abilitățile și competențele de care vorbeam!
Eu zic că oricând este momentul să începem ceva nou, să învățăm ceva util sau să ne perfecționăm. Nu doar de lunea, de la întâi ale lunii sau de la începutul anului.
Stai așa…Culmea, ne aflăm la început de an 🙂
Numai bine să discutăm și să aprofundăm cele de mai sus în cursul “Achiziții în mediul privat”.
Până ne vom vedea, vă urez spor la treabă!
Autor Simona Stănescu – Senior Trainer& Consultant
Fotocredit: http://pexels.com