6 pași pentru a vă ajuta să rezolvați conflictele cu oamenii din echipă
În calitate de manager, nu puteți veni cu soluții pentru toate problemele. În multitudinea de informații transmise și de interacțiuni, conflictele pot apărea și evolua, provocate de neînțelegeri, dezacorduri sau lipsă de comunicare. Apar conflicte între oamenii din echipă cu alte cuvinte. A intra cu totul într-un conflict nu reprezintă o soluție pentru gestionarea unei situații conflictuale, iar răspunsul va întârzia să apară în acest caz.
Următoarele 6 sfaturi se bazează pe o abordare de leadership prin conflict. Ele vă pot ajuta să aveți un dialog mai bun atunci când vi se cere să luați decizii în legătură cu un conflict – sau dacă vă aflați deja în mijlocul unuia:
-
Pregătirea contextului
Cum veți crea o atmosferă de deschidere, critică constructivă și rezolvare de probleme?
Cum subliniați că doriți să lucrați împreună pentru a obține o soluție satisfăcătoare?
Luând în considerare punctele posibile pe care doriți să le faceți înainte de conversație, vă pot ajuta să vă concentrați pe deschidere, să ascultați fără să întrerupeți sau să manifestați furie.
-
Descrieți conflictul
Descrieți conflictul din perspectiva voastră, în mod obiectiv, clar și specific.
-
Adăugarea de noi perspective
Ce întrebări vă pot ajuta să înțelegeți perspectiva celeilalte persoane?
Ce tipuri de întrebări ne pot ajuta să obținem o perspectivă cuprinzătoare asupra întregului conflict?
-
Punctele comune
Identificați posibilele puncte comune unde există un acord reciproc, identificând ulterior zonele de dezacord. Găsiți soluții posibile care ar putea rezolva conflictul într-un mod constructiv.
-
Identificați soluțiile
Împreună, selectați o soluție sau o combinație de soluții care să răspundă cel mai bine nevoilor tuturor părților. (Fiți dispuși să faceți compromisuri. Amintiți-vă că sunteți în căutarea unei soluții rezonabile, nu a unei victorii.)
-
Elaborarea unui plan de acțiune
Stabiliți un plan cu acțiuni specifice pe care sunteți dispuși să le luați pentru implementarea soluției. Exprimați-vă aprecierea pentru contribuția colegilor la sesiunea de rezolvare a conflictului. Setați împreună cu echipa o sesiune de follow-up pentru verificarea progresului privind rezolvarea conflictului.
V-a plăcut acest articol? Discutăm despre cum se poate genera inovare în companie în cadrul cursului Rezolvarea problemelor și gestionarea conflictelor, parte din programul Next Level Management destinat dezvoltării competențelor de management care vor putea fi transmise imediat la job.
Sunt oare conflictele un rău necesar? Vezi aici mai multe detalii în articolul Dynamic Learning.
Adaptat după Center for Creative Leadership